Leucín - MAGICKÁ aminokyselina, ktorú ľudia často prehliadajú?Pridané: 10.03.2017

L-Leucín je jeden z najpodceňovanejších doplnkov dneška, vďaka popularite iných podstatne menej účinných doplnkov. Stojí L-Leucín za kúpu? Čo môže tento doplnok cvičencovi priniesť?

 

L-Leucine

 

L-Leucín je esenciálna aminokyselina - čo znamená že si ju Vaše telo nedokáže vyprodukovať samo - musíte ju teda dodávať vo forme stravy bohatej na bielkoviny alebo vo forme doplnkov stravy. L-Leucín nájdete aj ako základnú zložku doplnku BCAA, kde má väčšinou najväčšie zastúpenie. V strave sa leucín nachádza najmä v mäse, vajciach, sóji, mliečnych výrobkoch a ďalších bielkovinových pokrmoch. Doplnok stravy BCAA sa skladá z troch aminokyselín - Leucín / Isoleucín / Valín - pričom práve Leucín má najväčší potenciál ako aktivátor proteínu známeho ako mTOR ( aktivátor proteosyntézy )


Leucín a naberanie svalovej hmoty


- Leucín má ďaleko silnejší stimulačný efekt na proteosyntézu NEŽ AKÁKOĽVEK INÁ AMINOKYSELINA. Je vedecky preukázané, že proteosyntéza v tele začína reagovať už na veľmi malú dávku Leucínu (2-3g). Táto dávka slúži ako "zápalná šnúra", ktorá spustí syntézu bielkovín a dovolí telu využiť väčšinu, zo stravy prijatých bielkovín.


Leucín a rozpad svalovej hmoty


- Leucín môže spomaliť rozpad svalovej hmoty zapríčinený vyšším vekom jedinca, stresom alebo kalorickým deficitom. (Leucín v tele z istej časti metabolizuje na látku HMB, ktorá sa často užíva práve na ochranu svalstva pred jeho degradáciou)


Leucín a hladina cholesterolu


- podľa viacerých zahraničných štúdií suplementácia leucínom môže mať pozitívny vplyv na zvyšovanie HDL cholesterolu, ktorý poznáme ako "dobrý" cholesterol. Pri laboratórnych testoch na myšiach, sa zistilo, že myši, ktoré konzumovali leucín spolu s diétou bohatou na tuky, dosiahli podstatný úbytok na váhe a takisto pokles LDL - "zlého" cholesterolu v porovnaní s myšami, ktoré podstúpili takú istú diétu bez suplementácie leucínom.


Leucín a chudnutie


- štúdie, ktoré sledovali športovcov v diéte bohatej na bielkoviny ( špecíalne suplementovanej práve leucínom) a chudobnej na sacharidy, naznačujú, že práve táto diéta môže byť najefektívnejší a bezpečný spôsob chudnutia. Nakoľko sa leucín podieľa na budovaní svalovej hmoty, zvyšuje sa tak aj bazálny metabolizmus jedinca, teda čím viac svalov jedinec má - tým ľahšie sa zbaví prebytočného tuku.


Jedinečnosť L-Leucínu


Leucín je ako jediná z bežne dostupných aminokyselín "ketogénna" - čo znamená, že pri kalorickom prebytku ju telo nekonvertuje pomocou GLUKONEOGENÉZY na glukózu, ale konvertuje ju na KETÓNY.


Leucín a energia pri tréningu


- leucín slúži ako exkluzívne palivo pre svaly. Vďaka tomu, že tento doplnok je KETOGÉNNY- nemusíte mať obavu z priberania tuku ako pri veľa iných tréningových nápojoch.


Ako užívať L-Leucín?


1.- PRED TRÉNINGOM - 2g leucínu 30 minút pred tréningom posilní anabolický stimul tréningu
2.- POČAS TRÉNINGU - 5g leucínu si môžte rozrobiť vo vode a popíjať počas celého tréningu ako pohonnú hmotu pre Váš tréning - zabránite tým svalovému rozpadu zapríčinenemu ťažkým tréningom. Leucín Vám tiež môže pomôcť predísť potréningovej "svalovke"
3.-PO TRÉNINGU - 5g leucínu v potréningovom nápoji v kombinácii so sacharidmi a proteínovým práškom môže rapídne podporiť proteosyntézu. Jednoducho môžte výsledok rovnakého tréningu posunúť o úroveň ďalej, len vďaka pridaniu leucínu.
4.-PRED SPÁNKOM - 5g leucínu Vám môže pomôcť k lepšej hormonálnej tvorbe a urýchliť regeneráciu počas spánku.
5.-PRI JEDLE ( len počas nízkosacharidových diét ) - 1,2 - 2,5g leucínu Vám môže pomôcť ochrániť svalovú hmotu pred jej degradáciou a dodá Vám energiu, ktorej máte kvôli diéte nedostatok


LEUCÍN NÁJDETE V NAŠEJ PONUKE TU


Späť na zoznam článkov
Copyright 2014 - 2017 © namaximum.sk