Svalová únava po cvičení: 5 tipov, ako ju zmierniť Pridané: 24.04.2017

Svalová únava alebo ľudovo povedané „svalovica“ je po fyzickom cvičení úplne prirodzená. Ak to so záťažou preženiete, môžete pociťovať bolesti, ktoré sa však dajú zmierniť pomocou niekoľkých procesov. Ako bojovať so svalovicou, aby nás na pár dní neodpísala a my tak môžeme ďalej cvičiť podľa plánu?  

Zájdite si na masáž

Jemná masáž vždy uľaví nášmu trápeniu. Dajte si však pozor, masáž od partnera môže byť príjemná, no neprofesionálne stláčanie uboleného svalstva vám môže spôsobiť ešte väčšie problémy. Navštívte profesionálneho maséra, ten vám odporučí aj rôzne masti, ktoré pomáhajú regulovať bolesť spôsobenú svalovou únavou. 

Sauna či kúpeľ? Pozor na teplo!

Niektorí tréneri odporúčajú skočiť do horúcej vane alebo absolvovať pár intervalov v suchej saune. Toto riešenie je však veľmi rizikové. Privysoká teplota môže na unavené telo pôsobiť veľmi negatívne a môžete si privodiť nepríjemné a nebezpečné zápaly! Pri regenerácii narábajte s teplom veľmi opatrne, neodporúčame experimentovať so saunou alebo s vodou, z ktorej sa parí.

Klin sa klinom vybíja

Samozrejme, že si nenaložíte na benchpress rovnakú váhu ako prvý deň, no množstvo ľudí ide svalovicu jednoducho „vycvičiť“. Mierne cvičenie (aké absolvujeme napríklad po chorobe) alebo pomalý beh vám môže pomôcť a znížiť bolesť zo škôd napáchaných predchádzajúci deň.

Doplňte telu chýbajúce vitamíny

Pri vzniku svalovej únavy telu najčasejšie chýbajú niektoré dôležité vitamíny a minerály. Je veľmi pravdepodobné, že pri silnej svalovici potrebujete doplniť nedostatok horčíka a vápnika. Každý však vie, že svaly potrebujú na regeneráciu aj optimálny príjem proteínov. Nezabúdajte po výdatnom tréningu telu dodať odporúčanú dávku bielkovín a nikdy neprekračujte spodnú, ale ani hornú odporúčanú hranicu denného príjmu.

Strečing? Opatrne

Intenzívny strečing by mohol ešte viac poškodiť mikroskopické svalové trhlinky. Ak sa po predchádzajúcom dni v posilňovni neviete ani poriadne pohnúť z postele, začnite pomalým a jemným strečingom. Stuhnuté svaly, ktoré boli celú noc v jednej polohe, postupne rozhýbete a môžete sa aspoň dostať do práce.

 

Nezabúdajte, regenerácia je rovnako dôležitá ako tréning, výdatná strava a doplnky výživy. Kvalitný spánok je základom úspešnej regenerácie a rastu svalstva.


Späť na zoznam článkov
Copyright 2014 - 2017 © namaximum.sk